Rayuan Rindu!

ASSALAMUALAIKUM W.B.T!
Jawab salam dulu baru layan post aku yang superb neyh!
He! He! He!
Superb la sangat kan?
"Mazeer! Sini kau, aku ajar kau nyanyi lagu nasyid! Kau kan mau masuk kumpulan nasyid sekolah sudah.. Sinilah, ikut pigi rumahku, aku ada satu lagu untuk kau!"
Begitulah seorang kawan aku menarik minatku untuk mendalami lagu-lagu nasyid neyh~
Yup! Seriously, aku masa tuh takde la minat sangat ngan nasyid neyh~
Tapi, ustaz suruh aku ngan adik masuk nasyid~
Yea la, johan bintang kecil kat sekolah rendah dulu kan~
Tak percaya? Datang rumah aku! Aku ada simpan piala tuh!
Sebelum tuh, aku ngan adik terpaksa berpindah sekolah dari Sk Kem Kabota Tawau ke Sk Bukit Qouin Tawau yang terletak di Balung Tawau~
Dari bandar ke pedalaman~
Takde la pedalaman sangat pun~
Okayla, udara pun segar, banyak buah-buahan tempatan, ada sungai yang bersih, nampak ikan main cicit, nampak labi-labi, nampak banyak la!!!
Semua peristiwa neyh berlaku di Sk Bukit QouinTawau~
Maklumlah, dari aku kecil lagi hidup kami anak beranak berpindah randah~
Macam kaum nomad pun ada gak~
He! He! He!


Kawan yang aku maksudkan tuh adalah seorang chinese muslim sebaya denganku pada ketika itu dan dia sekeluarga baru memeluk islam masa tuh~
Begitu hebat minat dia terhadap islam~
Masa tuh aku ngan dia baru darjah 1~
Mak ayah dia ambik tender kantin sekolah kitorang~
Mak ayah dia baik woah~ 
Selalu bagi aku aiskrim~
Maklumlah, sampai kantin je, aku buat-buat muka seposen~
He! He! He!
Ayah dia pulak, tak habis-habis dengan magic dia~
Ada je muka aku kat situ, dia tunjuklah magic syiling dia tuh~
Kitorang kagum la~
"Jangan percaya sangat pakcik kamu tuh, dia tipu kamu jak tuh!"
Mak kawan aku tuh asyik cakap benda yang sama kalo ayah kawan aku tuh buat magic
"Mak, saya bawak Mazeer pigi rumah yaa!"
Kata kawan aku dengan nada manja~ :'P
Mak dia pun mengizinkan kami berdua lepak rumah dia~

Okay, tibalah sesi pelajaran lagu nasyid~
"Hatiku merayu rindu
Kasihku pada-Mu syahdu
Munajat hamba padamu
Mengharap kasih sayang-Mu"
Aku masa tuh buat-buat tak endah je dia nyanyikan untuk aku~
Yang aku tau, kebas aiskrim dia puas-puas!
He! He! He!
Budak-budak kan, Faham-fahamlah~
Kemudian, dia teruskan je lagu dia tuh~
Sampai satu part yang membuat aku tertarik~
"My heart is loving You
My heart is just for You
Knowing You... Allah
I will try to get close to You"
Kemudian, aku pun nyanyi la ngan dia sampai ke petang~
Kemudian, aku pun dah terlupa apa yang terjadi~
Tajuk lagu yang kami nyanyikan pun aku dah terlupa~
Kawan aku tuh pun dah hilang dan aku pun dah lupa nama dia~
Sebab, masa darjah 2 aku terpaksa lagi berpindah ke bandar Tawau sebab ayah tukar kerja lagi~
Aku kembali ke Sk Kem Kabota~
Yang hebatnya, lagu neyh melekat kat kepala hotak aku sampai ke hari neyh~
Masa aku sedih dan takde kawan, aku selalu nyanyi lagu neyh~
Masa aku kesusahan, aku suka nyanyi walaupun lirik dia aku dapat tahu baru-baru neyh tak betul~ :'P
Sebab lagu neyh mengingatkan aku pada kawan yang sangat-sangat lama tak aku jumpai dan semakin pudar dalam ingatan~
Korang mesti tanya, kenapa aku bleyh ingat kan?
Yup! Aku ada memori 1 brontobytes~
Korang punya 1 terabytes je! :'P
Apalah yang aku melalut neyh~
Okay, aku melawak je, jangan marah yea~
Benda bermakna, mestilah kita ingat kan~
Walaupun orang lain tak ingat kat kita, kita dapat ingat kat mereka pun cukuplah bagi aku~
Kan? Kan? Kan?

Kemudian, baru-baru tadi aku tanya kawan-kawan facebook aku tentang lagu neyh sebab aku dah lama google dan cari kat youtube tapi tak jumpa-jumpa jugak~
Memanglah tak jumpa sebab, tajuk dia pun aku tak ingat~ :'{

JENG! JENG! JENG! JUMPA!! TRIMAS GUYS!!

Okay! Cool! Marilah kita layan lagu favourite saya neyh!

Tajuk dia "Rayuan Rindu" dan dinyanyikan oleh Raihan rupanya~ ENJOY!
Saya doakan kawan saya tuh baik-baik je walau di mana dia berada sekarang~
Jika ada jodoh, kita jumpa lagi~ Insyaallah~

Hatiku merayu rindu
Kasihku padaMu syahdu
Munajat hamba padaMu
Mengharap kasih sayangMu

Carilah ilmu mengenal Allah
Tanamkan takut neraka Allah
Sampaikan harap surga Allah
Carilah keridhoan Allah

Rinduku ya Rasulullah
Padamu ya Habibullah
Walau tak pernah bersua
Cintaku tetap membara

Rinduku ya Rasulullah
Padamu ya Habibullah
Engkaulah buah hatiku
Engkaulah kekasih Allah

Alangkah indah pribadimu
Tidak tergambar mulia akhlaqmu
Engkaulah rasul pilihan Allah
Kaulah rahmat seluruh alam

My heart is loving You
My heart is just for You
Knowing You Allah
I will try to get close to You

Let us find the way to know God
Feel the torches of hell-fire
Think of pleasures of paradise
Find the way to get Allah's love

Hatiku merayu rindu
Kasihku padaMu syahdu
Bertemu Allah yang esa
Menjadi idaman kalbu


Photobucket

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...