Amalina Dakwa Gambar Dipotong Dan Tidak Berpeluk!


Nur Amalina Che Bakri menegaskan beliau berada dalam keadaan baik dan sentiasa memberi tumpuan kepada pengajian perubatan yang sedang diikutinya di Universiti Edinburgh, Scotland.

Melalui sidang video Internet menerusi perisian Skype dengan pemberita di kediaman keluarganya di Kota Tinggi, dekat sini, mahasiswa berusia 23 tahun itu sekali lagi menafikan dakwaan yang dia sudah hanyut dengan kehidupan sosial.

Beliau turut memberi penjelasan terperinci berhubung beberapa keping gambar yang hangat diperkatakan kebelakangan ini.

Menurutnya, beliau memang meminati fesyen dan berpakaian cantik sejak kecil lagi, justeru tidak timbul isu telah membuka tudung kerana ia hanya dipakai ketika ke sekolah dan majlis-majlis yang memerlukan ia dipakai.

"Mengenai gambar dengan seluar yang dikatakan seksi, seluar itu ibu yang belikan dan dia sendiri yang mengambil gambar itu. Takkan ibu nak belikan pakaian yang melampaui batas? Seluar itu tidak menampakkan kulit kerana ia terdiri dari dua lapisan dengan lapisan berwarna coklat.

"Gambar dengan Sam pula adalah salah seorang kenalan Ina yang ibu juga kenal. Ia dirakam dalam keadaan rapat tetapi kami tidak bersentuhan, berpelukan atau melakukan apa-apa, malah ia juga telah dipotong walhal ia gambar secara beramai-ramai bersama rakan lain," katanya.

Jelas Nur Amalina lagi, Sam merupakan kenalan biasa yang turut sama dengan rakan-rakan lain merasai masakan Melayu apabila ibunya Sabariah Hassan, 52, berkunjung melawatnya di sana.

Tambahnya, gambar meluncur ais bersama rakan pula dirakam ketika sambutan hari lahirnya baru-baru ini.



Katanya, adalah mustahil untuk belajar setiap masa dan kadangkala beliau melepaskan tekanan dengan melakukan aktiviti bersama rakan lain seperti meluncur ais, bermain boling dan bersiar-siar.

Tegas beliau, biasiswa yang diberikan semuanya digunakan untuk pengajian dan belanja pakaian disediakan oleh ibunya sendiri.

Ditanya sama ada kontroversi ini sedikit sebanyak menjejaskan tumpuan dalam pengajian, Nur Amalina berkata, isu itu akan meningkatkan lagi semangat dan motivasinya untuk mengharumkan nama negara.

"Terima kasih kepada mereka yang memberikan nasihat dan komen mengenai saya. Saya akan jadikan ia sebagai iktibar untuk menjadi insan yang lebih baik tetapi bukan dengan kutukan dan menjatuhkan saya," katanya.
Betul ke kena potong ni?
Lagi post mengenai Nur Amalina Che Bakri!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...